Sveže

Startup.dizajn

Delavnice za startup kreativce

04.03.2013

Vsi termini so polni.

Startup.Dizajn je sklop predavanj in delavnic za vse kreativce, ki bi se radi podali na samostojno pot in razvili nov izdelek/storitev, ki bo spremenil/a svet. Program bo praktično in zgoščeno predstavil celoten proces od razvoja ideje do vstopa na trg in nagovor morebitnih vlagateljev. Na delavnicah se bomo tako spoznali z dobrimi praksami in s temeljnimi orodji, primernimi za startupe, ter pridobili pregled nad procesom razvoja poslovne ideje. Želja in namen delavnice je tudi ozavestiti, da lahko pravila kršimo, šele ko jih spoznamo, in posledično ustvarimo še boljše rezultate. Starup.Dizajn poteka vsak ponedeljek, od 25. 3. do 13. 5. 2013 v RogLabu.


Zaželena je stalna udeležba, saj se bomo le tako lahko čimbolj približali zastavljenemu cilju. Udeleženci ne potrebujete nobenega predznanja (ali konkretne poslovne ideje), le pozitivno energijo in željo po ustvarjanju.
Program vodi Gregor Žavcer v sodelovanju z gosti in s startup šolo Hekovnik. Program subvencionira projekt Second Chance.
 

Termin delavnic: vsak ponedeljek 17.00–20.00, začetek 25. 3. 2013.
Lokacija: RogLab

 

Program:

1. Pozdravljen, svet! (25. 3. 2013)

Kako začeti? Kaj je startup? Kaj so glavni trendi? Kaj je poslovni model in kako ga razvijemo? Glavna vprašanja, ki zahtevajo odgovore že na prvi, uvodni delavnici. Osvojili boste tako ključne pojme kakor tudi pregled nad razvojem poslovne ideje in prvim testiranjem na trgu.
 

Ključne besede in vsebine: startup, business model, social-local-mobile, business model canvas, lean startup, customer development, shared value.
 

2. Naj živi poslovni model! (8. 4. 2013)

Pozabite poslovni načrt, poslovni model je edino, kar šteje za startup. Kako ustvarjamo vrednost in komu jo ponujamo? Kaj so naše ključne dejavnosti, sredstva in kateri partnerji so najbolj pomembni? Namen delavnice je pripraviti prvi osnutek poslovnega modela s pomočjo t. i. platna (ang. business model canvas) in razviti prve delovne hipoteze, ki jih lahko preizkusite na trgu.
 

Ključne besede: business model canvas, value proposition, customer segments, freemium, long-tail, multi-sided, peer-to-peer marketplaces.
 

3. Kakšna je tvoja zgodba? (15. 4. 2013)

Povej mi svojo zgodbo in povem ti, kdo si. Zgodba izdelka, storitve oz. blagovne znamke je vse bolj pomembna, še posebej v “prenaseljenih” panogah, istočasno pa je lahko ključna konkurenčna prednost. Na delavnici se bomo tako vprašali o naši zgodbi in kako oblikovati skladno blagovno znamko. V praktičnem delu delavnice se boste osredotočili na pripravo prvega trženjskega gradiva, tj. osebne predstavitve oz. t. i. pitch.
 

Ključne besede: storytelling, personas, value proposition canvas, brand development, pitch.
 

4. Vitki in atraktivni na prvi zmenek s trgom (22. 4. 2013)

Čeprav ena lastovka ne prinese pomladi, že ptički na drevesu čivkajo “Lean startup” ali “MVP”. Kaj to pomeni in kako vam lahko koristi? Prihranite čas, prihranite denar in vstopite na trg z najmanjšim obsegom izdelka/storitve, pri katerem lahko nagovorite prve potencialne uporabnike in pridobite pomembne ugotovitve za njegov/njen nadaljnji razvoj.
 

Ključne besede: lean startup, minimum viable product (mvp), validated learning, build-measure-learn loop, four steps to epiphany.
 

5. Houston, imamo problem! (6. 5. 2013)

Značilnost dobrih startupov je neprestano učenje iz napak in preizkušanje novih hipotez v želji oblikovati najboljšo uporabniško izkušnjo in ponujeno vrednost storitve in izdelka. Napake so zaželene, napake so dobrodošle in nas krepijo – če se seveda iz njih učimo.

Ključne besede: customer discovery, customer validation, pivot, viral loop, vanity metrics.
 

6. V hrabri, novi svet (13. 5. 2013)

Zaključna delavnica je namenjena spoznavanju različnih možnosti rasti in zbiranja sredstev za nadaljnji razvoj – od uporabe “crowdfunding” rešitev, kot je Kickstarter.com, vključitev v inkubatorske programe do nagovora potencialnih vlagateljev. V okviru delavnice bomo skozi pogovor z gosti spoznali konkretne možnosti nadaljnjega razvoja, vabljeni gosti pa nam bodo zaupali, kaj želijo možni vlagatelji videti, preden podpišejo ček za 1mio EUR.
 

Ključne besede: bootstrapping, startup incubator, crowdfunding, Kickstarter, venture capital (VC).

Kapaciteta: največ 8 udeležencev
Način in rok prijave: Prijave sprejemamo do 15. 3. 2013 oz. do zapolnitve prostih mest. V izobraževalni program bodo sprejeti kandidati in kandidatke z najbolj perspektivnimi idejami / projekti. Izpolnjeno prijavnico pošljite na e-naslov: urska.jurman@ljubljana.si

Cena vseh delavnic: 50 EUR.

Cena posamezne delavnice: 10 EUR.

Za programske partnerje RogLaba je udeležba brezplačna.